Для учнів

Готуємось до класних батьківських зборів

Анкета учня(учениці)  9 класу

_________________________________________

1. Що заважає вам учитись?

1. Лінь

2. Інтернет (соціальні мережі)

3. Комп'ютер і телевізор  -

4. Телефон

5. Певні риси характеру (неуважність, незібраність, нерішучість)

6. Друзі

7. Надмірні навчальні навантаження

8. Свій варіант

2. Після закінчення 9-го класу:

• ти продовжиш навчання в 10–11 класах;

• продовжиш навчання в коледжі;

• продовжиш навчання в ПТУ

• ще не вирішив.

- інший варіант

3. Чи обрав ти майбутню професію?

4. З ким ти порадишся при виборі подальшого навчання:

• зі співробітниками школи (учителем, класним керівником, шкільним психологом);

• з батьками;

• з друзями;

• сам усе вирішу.

 

 

Талант
«Талант розвивається із почуття любові до справи, можливо навіть, що талант — у суті своїй — і є любов до справи, до процесу роботи». (М. Горький)
«Головна ознака таланту — це коли людина знає, чого бажає». (В. Ключевський)

«Талант — це передусім цілеспрямована воля до перемоги». (Л. Леонов)
«Не буває двох талантів: один для життя, другий для творчості. Одного достатньо і на те і на інше. І можна бути впевненим: якщо цього таланту вистачило лише на штучне творіння, несправжнє, то і життя йому було під силу лише пусте і нікчемне». (А. Камю)
 

Цілеспрямованість
«Жодне діло не можна зробити добре, якщо не відомо, чого хочеш досягти». (А. Макаренко)
«Якщо ти прямуєш до мети і будеш дорогою зупинятися, щоб жбурляти камінням у будь-якого собаку, що гавкає на тебе, то ніколи не дістанешся своєї мети». (Ф. Достоєвський)
«Коли у людини з’являється якась життєва мета, час не уповільнює свій біг, а прискорює». (А. Риваоль)
«Прямувати до мети все життя можна лише в тому випадку, якщо вона постійно відсувається». (Е. Лец)
 

Працелюбність
«Люди середніх здібностей можуть досягати майже надзвичайних результатів лише завдяки цілеспрямованій і довготривалій працелюбності». (С. Смайлс)
«Працелюбність властива людині, що серцем не дозволяє отримувати засоби і зручності життя за рахунок праці та щедрості інших». (І. Барроу)
«Я взагалі не вірю в одну рятувальну силу таланту без копіткої роботи. І після успіхів, достатніх для того, щоб запаморочити голову найстійкішій молодій людині, я продовжував навчатися, у кого лише було можна, і працював, працював,  працював». (Ф. Шаляпін)
«Коли людина працелюбна, то і земля не лінується». (Китайська мудрість)
 

  Як навчитись цінувати і розраховувати час?

                                  Поради В.Сухомлинського:

·       Починай свій день рано вранці, десь о 6 годині. Півтори години розумової праці перед  заняттями  - це золоті години. Раджу виконувати найскладнішу розумову працю вранці.

·       Умій визначити головне і другорядне в тому об’ємі знань, які тобі потрібно засвоїти.

·       Умій самому собі сказати «ні». Потрібно і відпочивати, але не можна забувати про головне – навчання.

·       Не витрачай часу на пусте. Я маю на увазі пусту балаканину. Навіть розмову з товаришем зроби джерелом духовного збагачення.

·       Розумова праця однієї людини не буде успішною, якщо всі хто живе з нею в одній кімнаті не домовляться про строге дотримання окремих вимог.

·       Розумова праця потребує чергування математичного і художнього мислення.

·       Умій звільнитися від дурних звичок. Я маю на увазі ось які :

-        перед початком роботи сидіти без діла 15-20 хвилин;

-        без потреби листати книгу, яку будеш читати;

-        прокинувшись лежати в постелі 15 хвилин;

-        читати та їсти.

-        Завтра  - найстрашніший ворог працелюбства. Візьми за звичай частину завтрашньої роботи робити сьогодні.

-        Не переривай розумової праці ніколи, ні на день. Навіть літом не випускай книжку з рук. Кожен день повинен збагачуватися інтелектуально.

Умій створювати собі внутрішні стимули. Більшість у розумовій діяльності є не дуже цікавим, щоб виконувати його з бажанням. Часто єдиним стимулом є лише  - треба

-        Тебе оточує море книг та журналів. Потрібно підійти суворо до їх вибору. Вилучити строго те, що може порушити режим роботи.

(В.Сухомлинський писав ці поради своєму синові в той час, коли не було комп’ютерів.) 

Як навчитися організувати себе

Ви вічно кудись поспішаєте, але при цьому нічого не встигаєте і скрізь запізнюєтеся? Ви не розумієте, як іншим людям вдається виконати всі поставлені перед собою завдання? А між тим, це цілком можливо. Головне - правильна організація дня і керування своїм часом.

1. Планування вашого часу допоможе вам. Ви будете більше встигати зробити, а значить і ваша продуктивність зросте. Візьміть чистий лист паперу і випишіть всі завдання, які вам потрібно зробити протягом дня. Визначте приблизну кількість часу, який вам буде потрібно для виконання тієї чи іншої справи. Спочатку вам буде важко дотримуватися цього плану, так як,  потрібно буде не забувати, постійно звірятися з ним, а можливо, ви не зумієте правильно оцінити час, який потрібен на виконання ваших обов'язків. Але методом проб і помилок ви зможете в результаті скласти  розклад свого дня.

2. При складанні плану на день визначте головні і другорядні завдання. Починайте з виконання найскладніших, навіть якщо вони не особливо приємні. Але й про другорядні обов'язки забувати не варто, інакше може вийти так, що ви будете відкладати легкі завдання на потім, в результаті їх збереться багато, і потрібно буде витрачати час вже на їх виконання.

3. Розділіть всі завдання на строкові і не дуже. Якщо завдання не потрібно виконувати прямо зараз, це не означає, що про нього можна забути. Інакше ризикуєте накопичити багато таких завдань, які несподіваним для вас чином з другої категорії перейдуть в першу.

4.  Навчіться говорити "ні"..

5.  Намагайтеся залишатися спокійним. У паніці ваша продуктивність впаде, так як ви не будете знати, за що вам хапатися в першу чергу. У цій ситуації краще сісти, постаратися заспокоїтися, а потім оцінити обсяг і рівень роботи, виділити важливі та термінові завдання і зайнятися їх виконанням